Marketing voor schrijvers | Maria Staal | Veel tips over promotie

14,75 incl. btw

Titel: Marketing voor schrijvers
ISBN 9789493173019
Auteur: Maria Staal
Omvang: 130 pagina’s paperback
Formaat: 12,7 x 20,3 cm

3 op voorraad

Artikelnummer: 9789493173019 Categorieën: , Tags: , , , ,

Beschrijving

Wat iedere schrijver moet weten over marketing

Zie je ertegenop om jezelf en je boeken te promoten? Heb je geen idee waar je moet beginnen? Of heb je het gevoel dat marketing een ongure bezigheid is? In Marketing voor schrijvers geeft Maria Staal tips om de marketing en promotie van je boek makkelijker te maken.

Hoe breng je het boek aan de man

Als schrijver en self-publishingexpert weet Maria als geen ander hoe lastig het is om je boek aan de man te brengen. Maar door een goede basis te leggen met een doordacht plan hoeft de marketing en promotie van je boek geen bloed, zweet en tranen te kosten.

Dominicanen boekhandel
Je boek in de boekhandel zoals Boekhandel Dominicanen in Maastricht

 

In dit boek leer je hoe je:

  • de fundering legt voor al je toekomstige marketingactiviteiten.
  • jezelf en je boeken kunt onderscheiden.
  • interessante e-mails schrijft aan je lezers, zodat ze superfans worden.

Promotie kan niet zonder marketing

Marketing en promotie zijn niet onderhandse manieren om lezers je boeken aan te smeren. Het zijn belangrijke tools waar iedere schrijver van kan profiteren. Als je klaar bent om je werk onder de aandacht van lezers te brengen, dan is dit boek voor jou!

Wat is marketing?

‘Oh dear … Marketing, daar heb ik helemaal geen zin in.’
Veel schrijvers hebben moeite met marketing. Sommige geloven dat marketing min of meer hetzelfde betekent als mensen bedonderen. Anderen denken dat marketing erg ingewikkeld is en een derde groep vindt het te veel werk en stort zich liever op het schrijven.

Echter, als je wilt dat mensen je boeken gaan lezen, zul je toch echt wat reclame moeten gaan maken!

Marketing en promotie doen hoort bij het uitgeefproces, of je boek nu traditioneel is uitgegeven of je zelf je eigen boeken uitgeeft. Wen dus maar aan het idee.

 

Marketing voor schrijvers is het tweede deel in een driedelige serie praktische gidsen voor schrijvers.

Meer verschenen van deze Praktische gids:

Een paar vaktechnische termen die je moet kennen
De onderstaande vaktechnische termen zijn een must om je meer in te verdiepen.

  • Print on demand (ook wel POD) is een manier om een papieren boek een voor een te laten printen. Het boek wordt pas gedrukt als iemand het heeft aangevraagd. Dit in tegenstelling tot een oplage via een drukkerij, waarbij er meerdere boeken worden gedrukt.
  • POD-uitgeverij is een verkeerd gebruikte benaming voor een uitgeefdienst (zie hierna). Door vernieuwde technische mogelijkheden ontstond de print-on-demand-methode. Daardoor kwamen er al snel ondernemingen opzetten die hier gebruik van gingen maken. Omdat deze ondernemingen zich profileerden als uitgevers, kwam de term POD-uitgeverij in zwang. Dit werd nog eens verergerd door het feit dat POD in het begin foutief werd vertaald met ‘publishing on demand’.
  • Een zelfuitgeefplatform is een website waarop een self-pubber rechtstreeks zijn boeken kan publiceren. Sommige zelfuitgeefplatformen zijn gratis te gebruiken, anderen vragen een kleine bijdrage voor bijvoorbeeld een ISBN. Een zelfuitgeefplatform is dus alleen een platform waar jij de mogelijkheid hebt om zelf je boek uit te geven. Als self-pubber doe je alle acties zelf, zonder tussenkomst van anderen.
  • Een uitgeefdienst is een website waar de self-pubber niet rechtstreeks zijn boeken kan publiceren. Een uitgeefdienst biedt de dienst van het uitgeven van het boek. Zij neemt de actie van het uitgeven op zich, zodat de schrijver dit niet hoeft te doen. Onder deze groep vallen ook de ‘vanity-uitgeverijen’ die vaak grote bedragen vragen voor het uitgeven van een boek.

Als je je boek gaat publiceren, is het belangrijk deze termen te kennen, ook als je kiest voor de traditionele uitgeefroute. De grenzen binnen de uitgeefwereld zijn namelijk aan het vervagen.

Extra informatie

Gewicht 175 g

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.

Wees de eerste om “Marketing voor schrijvers | Maria Staal | Veel tips over promotie” te beoordelen