Marketing voor schrijvers | Maria Staal | Wat iedere schrijver moet weten

14,75

Titel: Marketing voor schrijvers
ISBN 9789493173019
Auteur: Maria Staal
Omvang: 130 pagina’s
Formaat: 12,7 x 20,3 cm
Verschijnt 4 november 2019

Artikelnummer: 9789493173019 Categorieën: , Tags: , , , ,

Beschrijving

Wat iedere schrijver moet weten

Zie je ertegenop om jezelf en je boeken te promoten? Heb je geen idee waar je moet beginnen? Of heb je het gevoel dat marketing een ongure bezigheid is? In Marketing voor schrijvers geeft Maria Staal tips om de marketing en promotie van je boek makkelijker te maken.

Hoe breng je het boek aan de man

Als schrijver en self-publishingexpert weet Maria als geen ander hoe lastig het is om je boek aan de man te brengen. Maar door een goede basis te leggen met een doordacht plan hoeft de marketing en promotie van je boek geen bloed, zweet en tranen te kosten.

Dominicanen boekhandel
Je boek in de boekhandel zoals Boekhandel Dominicanen in Maastricht

In dit boek leer je hoe:

  • Je de fundering legt voor al je toekomstige marketingactiviteiten.
  • Je jezelf en je boeken kunt profileren.
  • Je interessante e-mails schrijft aan je lezers, zodat ze superfans worden.

Promotie kan niet zonder marketing

Marketing en promotie zijn niet onderhandse manieren om lezers je boeken aan te smeren. Het zijn belangrijke tools waar iedere schrijver van kan profiteren. Als je klaar bent om je werk onder de aandacht van lezers te brengen, dan is dit boek voor jou!

Wat is marketing?

‘Oh dear … Marketing, daar heb ik helemaal geen zin in.’
Veel schrijvers hebben moeite met marketing. Sommige geloven dat marketing min of meer hetzelfde betekent als mensen bedonderen. Anderen denken dat marketing erg ingewikkeld is en een derde groep vindt het te veel werk en stort zich liever op het schrijven.

Echter, als je wilt dat mensen je boeken gaan lezen, zul je toch écht wat reclame moeten gaan maken!

Marketing en promotie doen hoort bij het uitgeefproces, of je boek nu traditioneel is uitgegeven of je zelf je eigen boeken uitgeeft. Wen dus maar aan het idee.

 

Marketing voor schrijvers is het tweede deel in een driedelige serie praktische gidsen voor schrijvers.

Meer verschenen van deze Praktische gids:

  • Zelf boeken uitgeven
  • Pas op! Uitgevers

 

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.

Enkel ingelogde klanten die dit product gekocht hebben, kunnen een beoordeling schrijven.